Thursday, May 19, 2016

Kuala Namu 🌈 #part1

So, selamat hari indah semua. Jadi petang semalam aku bertolak dari Malaysia ke Kuala Namu, Indonesia. Hmm sebab asalnya nak lawat kak anum,  ada macam majlis konvo laa dekat sini. Alang² tu, jalan² sekali la. Hehe


Terima kasih makndak sebab sponsor tiket pergi sini. Hehehehe πŸ’™πŸ’™ flight kitorang delay, πŸ˜’ hmm biasalah. Hahaha so sampai sini dalam pukul 9 lebih (waktu Malaysia), sampai hotel dalam pukul 11 centu la. Hmm kalau waktu dekat sini lewat sejam je dari Malaysia, so lebih kurang je.

Waktu sampai memang terkejut laa, since aku takpernah lagi sampai bumi Indonesia ni en. Hahaha paling obvious cara drive diorang. Hahaha macam takde peraturan jalanraya πŸ˜‚ tadahal beb, pakai jalan je ikut suka hati. Traffic sesak MashaAllah, kalah KL πŸ˜…
Amierul Firdaus in action πŸš—
Malam tadi lepas check in hotel, perut pun lapar, nak keluar beli makanan macam payah sikit. So kak anum order kan nasi dengan ayam penyet je online. Then delivery dekat hotel.

Rasa dia, PERGHHH sedap gila. Sambal dia pelik, tapi itu yang sedap. Semua kata pedas, tapi aku rasa cam biasa je. Hmmm atau deria aku yang salah, aku pun taktahu.

Dekat sini aku tukar sim card. Pakai simcard yang ada data internet je. Hmm jangan tanya mana nak beli, sebab kak anum yang belikan πŸ™† hehe

Okaylah, ni tengah servis kereta. Daus yang drive. Daus drive tiptop gila, memang indonesian style πŸ˜… masih selamat dan semoga terus selamat. Hahahahaha nanti bila free, aku update lagi. Babaaaaiiiii

*untuk yang curious aku pergi dengan siapa, hehe kitorang enam orang. 3lelaki 3perempuan. Sorang kakak aku, tiga cousins, sorang jiran. Aku, Elyn, Dayah, Apiz, Daus dan Farid. Choiii babaiiii πŸ‘‹

Nota kaki: Take care yang dekat Malaysia tu 🌸🌸

No comments:

Post a Comment