Tuesday, May 24, 2016

Kuala Namu 🌈 #part2

Okay, aku nak sambung berkenaan short vacay aku dekat Medan, Indonesia. Well, lepas service kereta haritu, kitorang terus gerak ke Sun Plaza. Haaa yang ni shopping mall je, ala ala Palm Mall, Term gitu.

Mula² ingatkan nak lunch je, tapi bila fikir² baju 'macam' takcukup je, kitorang apa lagi, shopping ler. Ada H&M kot, hahaha lama gak ah pusing² satu mall tu. Hmm bukan sekali pusing je tau, tapi banyak kali. Sbb nak survey harga dekat semua kedai dulu, baru boleh beli. Pengguna berhemah kateko. Habis semua kedai aku masuk, Zara, Mango, Guess, H&M etc. Kedai kasut taklupa. Hahaha pantang nampak "SALE" aku redah. Huhuhuhuhu

Harga dia not bad, lebih kurang dekat Malaysia je, standard ah kan. Cuma angka dia ah nampak besar, contohnya baju Rp200 000, padahal RM63 je. Haa dia cam physiology sikit ah 😂


Lunch pun kitorang makan dekat Sushi Tei je. Saje nak mengada makan sushi sikit. Haha Lepastu lewat petang jugakla balik, itupun naik teksi sbb daus, farid dengan apiz tengok X-men lepastu takdapat nak contact 😒

Tapi nasib baik jugaklah naik teksi, dengan hujannya, banjir lagi. Yelah, pekan sibuk macam ni, sistem pemparitan takbagus. Itu yg senang banjir.


Sampai hotel, rehat² kejap then malam tu pergi restaurant for dinner la. Waktu ni lawak jugaklaa sbb aku pandang menu, lepastu hmmm fikir lima puluh kali apebenda menu ni sebenarnya haha cemana nak order kalau takfaham. Waiter tu cakap pun aku takfaham. Lewlz nasib baik ada kak anum. Jadi translater 😜 Waktu ni baru aku tahu Jus Tembikai diorang panggil Jus Semangka. Hmm jauhnya bunyi.  Aku order makanan apa? Jangan tanya nama dia, sbb aku lupa. Haha yang pasti nasi putih dengan ikan masak apatah. Sedap 😋

Tengah malam tu, pukul 1pagi semua bangun untuk gerak ke Perlabuhan Prapat sebab nak seberang Danau Toba. Aku ingatkan dekat, rupanya pehpeh bangun tido bangun tido empat kali pun taksampai sampai. Okay nanti aku sambung cerita ks Danau Toba ok. Seeyaaaa 👋

No comments:

Post a Comment