Monday, December 28, 2015

Fanor's Birthday Surprise at KLCC Park

Alhamdulillah, semalam kitorang berjaya buat satu misi yang dah lama kitorang rancang. Hehehehe nak buat surprise birthday fanor dekat klcc park. Which kitorang start fikir dari sebelum spm dekat dalam makmal ict. Hehe

So, aku nak cerita lah moment2 penting and nak jugaklah share sikit2 tips kan untuk semua oranglah. Haha

Kay kay kitorang ada 8orang. Empat orang dari ktm seremban which is aku, bob, nisaq and anis. Kitorang kiranya stesen firstlah. So around 8 kitorang dah naik ktm pergi kl sentral lah.

jumpa² dah memang excited gila lah, sebab lama takjumpa kan. Lagi² ini first meeting aku dengan nisaq with her new appearance. She looks so beautiful. I almost cry, dunno why. Haha

Kitorang naik ktm straight to klcc sambil tu jemput mira, syaraf and wadaah dekat stesen ukm. Apa yang best dalam ktm ni, kitorang hangkut semua belon, makanan, minuman and tikar. Haha belon bukan belon biasa. Beli yang isi helium aku kateko. nak 'float' punya pasal. Semua sanggup bayar, demi fanor. Haha so memang carry jelah belon tu sampai kl sentral.

Then, around 10 alhamdulillah sampai dekat kl sentral. Ramai orang, memang ramai. Pernah ke kl sentral kosong, takkot. Sbb selama aku pergi mesti ramai. Memandangkan kitorang nak ke klcc, beli tiket lrt to klcc lah. Tambang dia rm2.40 mahal lah jugak sbb kalau kira duration, taklama pun dr kl sentral nak ke klcc cuma stesen je banyak. sbb dekat2 en.

Okay, nak naik lrt ni kelakar. Sebabnya, kitorang sampai dekat platform dah ada lrt, ingatkan dah nak gerak so gerak slow jelah tunggu yang lain sampai sama sama en. Tapi bila dah sampai masih tak tutup lagi pintu lrt tu then wadaah tolak aku suruh masuk and bila aku dah lepas aku tengok pintu tu dah berbunyi. ohmyyy dalam hati dah berdebar risau kanak² yang lain tertinggal terutama mira dengan nisaq. Haha nasib baiklah ada 'bob the builder' dia tahan pintu tu. Peh drama gila. Farzana tahan pintu tu so dia tersepit sikit lah tapi takpe asalkan pintu tu terbuka balik. Haha okay itu pengalaman aku dulu, aku pernah cam tu jugak tapi dekat ukm. Nak naik ktm dr rumah syaraf, nak balik seremban lahkan. Haha

So, aku nasihatkan. Kalau nak naik transportation awam, elakkan pakai heels. Haha sebab bagi aku naik pengangkutan awam ni macam amazing race ah. Banyak jalan en, kalau terjatuh ke apa susah. Haha so, pakailah kasut ke or at least flat shoe lah esp untuk girls out there. Haha

Then sampai station klcc jalan sikit, takjauh pun dari stesen tadi nak pergi suria klcc. Walking duration dalam 3minit sampai dah. Cuma ada traffic light nak lintas tu mungkin lama sikit. dekat sini, kau takpayah lah nak cuba² jalan sebelum hijau. Kereta laju², kang taksempat nak lintas dah kembali ke rahmatullah kang. Hehe and green light untuk pejalan kaki taklama, 25saat so memang taksempatlah kau nak ber'catwalk' acah bethany mota eh, kau jalanlah laju².

Masuk suria klcc, masuk dalam and terus je sampai jumpa jalan keluar nak pergi ((taman)) park dia. aku rasa floor G. kalau aku taksilap lah. Korang jangan lupa sepanjang kitorang jalan ni kitorang carry semua benda tu, belon, makanan and barang2 hiasan birthday surprise. Haha muka masing2 tahan je, semua buat muka biasa cover malu lah en. Hehe

Dekat park tu banyak pondok², jangan risau. Jadi kalau 'kene halau dengan mak guard' takpe, boleh lari tempat lain. Hahahahahaha bukan apa, ada mak guard tu cari gaduh dengan kitorang. Hahahaha malas ah cerita. Nanti jahat sangat pulak. Hehe tapi dekat sini aku belajar, hormat orang tua. And tinggi mana kesabaran nak berdepan dgn orang yang lebih tua. Hehe dah dah malas nak cerita pasal ni.

So, around 11 lebih2 sikit, bob dah call mak fanor semua and mak dia dah slow2 bawak fanor ke park tmpat yang kitorang dah bagitahu. Hehe sementara tunggu tu, apa lagi kitorang bergambar lahkan. Hmm apa guna syaraf punya iP6, jadi camera waqaf lah en. Haha dekat sini, tempat dia cantik, so better ambik banyak shot. Takrugi lah. Hehe waktu ni jugak nak rapatkan 'friend bonding' kita en.

And, taklama lepas tu fanor sampai bersama maknya serta adiknya Aishah yang comel. Hehe muka terkejut gila and fanor kata dia langsung tak expect apa apa. Peh, berjaya ah rancangan kitorang. Yang paling terharu sekali, orang pertama yang fanor perasan is aku. Hahahaha walaupun aku paling kecik yang pergi, tapi well aku jugak yang fanor nampak. Haha fanor ni rabun, so kalau dari jauh korang lambai pun, 'haghomm' dia nak respons. Haha

kitorang pun, 'rakam memori' jap, salam peluk cium ((macam biasalah perempuan)) lepastu makan and minum. Ohh lupa bagitahu, mak and adik fanor dah pergi lepas hantar fanor, beli baju aishah katanya. Nak naik form 1 kot. Hehe dah besar dah Aishah.

Lepas seronok² tu, around 12.30 tgh hari kitorang masuk suria klcc. Jalan² dengan masing² bawak tikar, makanan and semualah belon tu. Haaa, kelas kan. Mula mula taknak tengok cinema. Tapi bila fanor kata mak dia suruh belanja kitorang tiket, pehpeh semua pun okay. Hahaha semua taknak tengok star wars sebab semua taksuka star wars. kay baguslah. Aku pulak jenis yang takkisah, memang dah biasa tengok wayang teman orang lain. So takpernah ikut choice aku. Tapi aku hadapkan jugak.

So, kitorang beli cerita hindustan. DILWALE. Shah Rukh Khan. Saje bagitahu. Haha okay sementara tunggu showing kitorang lepak food court floor 3 taksilap aku, and pergi solat dekat surau floor bawah sekali. Food court ramai, surau pun ramai. Surau dia memang dikawal ketat lah. Ada security jugak. And bagi aku takselesa ah. Hmm dekat sini nanti kita ramai jumpa foreigner. tengok gaya diorang solat pun dah tahu kita taksama mazhab. Haha ada yang takpakai stokin, rambut (jambul) terkeluar and berdiri tegak je waktu solat bacaan alfatihah tu. Aku solat sebelah foreigner ni, dia pakai shawl pendek je, baju dan seluar agak ketat lah tapi orang Malaysia je yang pakai telekung kan. Haha jadi dekat sini kita bolehlah macam tambah pengetahuan sikit pasal bangsa lain. Yang seagama kan. Hehe cuma taksempat nak berbual kejap dengan akak sebelah aku tu. Dia macam rushing je lepas solat terus blah. Hehe

Ni nak bagi tips dekat hijabis semualah en, ewah. Haha okay kalau travel ((berjalan)) macam ni takpayah lah nak pakai shawl yang payah2 tu. Aku takpakai bawal waktu2 cenni sbb malas nak risaukan 'awning' tudung tu kang takjadi. Haaa, aku pakai je shawl yang kau campak lah cemana pun, takpayah iron and takyah risau angin tolak ke apa. Haaaa senang and cepat serta pantas. Nak solat, bukak pakai balik en. 

Lepastu naik balik floor 3 ke apa tah, nak tengok wayanglah en. so aku bukanlah peminat hindustan. Even Kabhi Khushi Kabhie Gam pun aku takpernah tengok. Haha jadi mula2 ingat memang takbest tapi bila dah tengok, peh peh memang five stars ah. Aku duduk dua seat sebelah2 dengan nisaq. Sebabkan ramai sangat so terpaksa berpecah ah. 2-3-4 tapi wadaah fabor dengan anis belakang aku dengan nisaq je. Aku dengan nisaq mana boleh berpisahkan. Hehe maafler.

Sepanjang cerita tu, memang banyak ketawa, and nangis jugak. Haha aku dengan wadaah pulak takhabis habis "Hindustan sangat.." mungkin kitorang lupa itu memang hindustan. Hahahahaha tapi lama cerita tu lama. dari 2.15ptg, iklan lama sampai pukul 5.15ptg baru habis. Haha tapi berbaloi lah tengok. Memang best gila. Rugi siapa taktengok. Dari cerita tu aku belajar, macam mana kau cinta orang lain pun, family comes first. Plus hero and heroin dia, aku tahu makin tua kita makin cantik makin handsome. Eh eh hahaha

Lepas habis tu, solat and terus gerak balik. Tapi waktu2 petang macam tu memang waktu orang balik kerja. Memang ramai sangat. Kitorang farewell dgn fanor dekat klcc jer. Amel dekat stesen lrt. Syaraf dekat klcc jugak. Ramai sangat orang sampai Nisaq memang aku takkasi dia lepas dari pegang aku. Kang tertinggal aku kesian kan dia. Aku memang faham 'keberanian' dia tu en. Lagi2 dengan dia berniqab, so dari awal lagi memang kitorang semua 'lindungi' dia. Hehe sweet en kitorang, caq? Haha

Nak naik waktu² 'peak hour' cenni, takpayahlah nak carry banyak benda. gajet2 semua simpan dalam beg biar senang nak 'redah' masuk lrt. Kalau bawak orang or pergi ramai², janganlah terlepas tangan. Kalau tak memang tinggal lah. Haha

Lepastu takde apa apa, naik lrt lepastu ktm, wadaah dengan amira sampai batang benar and aku, caq, bob and anis sampai seremban.

Then, takde apa apa dah. Alhmdulillah sampai stesen ktm seremban around 7.45mlm and terus solat dekat surau. Lepas tu parents kitorang datang jemput.

What a great experience I had. With the one i love the most, my batchmates so do my soulmates. Aiceh, sedih nak berpisah tapi life must go on kan. Its okay, next time kita boleh buat lagi. Tapi arrange yang lagi best and ajak lebih ramai lagi. Okay? Thankyou gais for making my day. Only God knows how much i love you guys and how grateful i am to have you all in my life. May our friendship last forever. And forget me not okay. I think thats all. Byeeee

Btw, HAPPY BELATED BIRTHDAY FANOR. dormate waktu form4 yang paling banyak bantu aku. Pujuk aku. Buat lawak dengan aku. and paksa aku makan. Yang ajar aku habiskan makanan. Hehe loveyaaa jangan risau, aku takpernah lupa birthday kau. Hehe

No comments:

Post a Comment