Thursday, December 10, 2015

Two days with Sara (part II)

Okay gais, kita sambung day two jimba with sara. Hehehehe okay second day ni pagi² kitorang dah gerak pergi restoran Santai. Hmm restoran tu selalu keluar tv katanya, tapi entah, aku taktahu pun. Hehehe 

Hmm aku dengan sara order nasi lemak plus lauk. Macam biasalah favourite aku, nasi lemak and sambal sotong. Yeehaa, sara daging ke apa, aku tak ingat. Hehe sedap memang sedaplah makanan tu. Tapi, sekali lagi aku memang 'kerah' diri paksa habiskan makanan. Hahahaha banyak kot, orang bayar makan, so memang taksampai hati nak bazirkan. Hehe

Then kitorang gerak rumah uncle Bil sara lagi. Jumpa Arees and Areef lagi. Hewhewhew ni best lah, sebab macam dah biasa sikitkan. Makin nakal lah arees dengan areef. Tapi areef cam baik sikitlahkan. Kali ni kitorang singgah kejap je before nak keluar pergi tempat lain. 

Right after that, mula mula Ayung nak bawak pergi KLCC tapi, school holidays kan, for sure ramai orang. So, ayung decide pergi TheCurve je. Ehehehehe lepas tu, gerak thecurve lah. Apa lagi. Sampai thecurve jalan2 kejap. Waktu jalan tu cuci² mata lahkan. Banyak sangat benda aku boleh tengok. Haha nasib baik poket takpenuh kalau tak, nak beli semualahkan. Haha

Waktu jalan2 tu sara kata, "Azy, nanti bila kita kaya kita keluar lagi, kita shopping tau."
Aku ketawa dan iyaa kan aje, kang merajuk pulak kanak kanak ni en. Lepastu sara sambung,
"Tapi, kau nanti mesti dah kahwin. Alaaah azy, kita #girlsdayout lah, kau jangan bawak suamikau. Kalau dia nak ikut kene ikut 5km belakang."
Hahahahahahaha lawak apa ni sara, kay sara pikir jauh. Aku baru sampai belajar, sara dah aampai kahwin. Haha

Okay abaikan, then kitorang gerak E-curve, untuk beli tiket wayang. Mula mula nak tengok Point Break malangnyaaa "Under 18 are not allowed" haahahahaha takkelakarkan. Cis, muka matured ni dia takpercaya dah reti beza hak dan batil. Aiceh, haha.
So, kitorang beli la tiket "In The Heart of The Sea". BEST GILA, no doubt. Seriously, memang beremosi gila tengok movie tu. Dah lama taknangis dalam cinema tapi movie ni buat aku menangis. Pehpeh, kalau sara dia cam selebet siket, sebab dia takhabis habis, "Azy, handsomenyaaa." Dan diulang setiap kali 'Chase' keluar dekat screen tu. Eheh tapi, pelik jugaklah sebab takramai pun tengok cerita tu. Padahal sarat dengan mesej, aiceh. 
Aku memang jenis tengok movie nak ambil pengajaran. Hahahahaha jangan gelakkan aku lah deyyy.

Okay tamat cinema. Kitorang pergi lunch lah. So, lunch dekat Sakae Sushi. Hehehe first time okay first time. Takdelah first time makan sushi tapi first time makan dekat sakae sushi ni. Pehpeh tiptop lah sushi dia. Selalu makan taklah sedap cenni en. Tapi satu benda aku 'ralat' sikit sebab takcuba 'wasabi' dia, lepas sara kata pedas gila, so aku terus tak ambil. Aku taksuka la benda terlalu pedas ni walaupun aku 'pure nogori' tapi memang takmakan pedas. Haha nak jugak rasa wasabi sakae sushi ni en, tapi takpelah takde rezeki. Eheh

Ni cam lawak sikitlah. Sara pun taktahu ni benda ni, dia order green tea untuk dia dan aku sekali. Serious aku kata, taksedap. Hahahaha ya Allah pahit ke payau ke tawar ke aku taktahulah. Haha so apa lagi, aplikasikan ilmu biology lah kan. Minum tahan nafas. Haaa, kau tahu? Pernah buat? Cubalah, confirm takrasa apa apa. Tapi aku masih berjaya habiskan air tu, jangan risau. Haha

After makan, shopping UniQlo kejap. Eheh, beli  long lodge je pun, lekss. Haha saje je, memang lama cari takjumpa so, alang² jumpa dekat sini belilah kan. Hehe lepas tu, lari pergi Borders. Takde ah lari, acah je. Hahaha Masih gigih nak cari buku yang sara dan aku demand. Hahaha round satu borders then, jumpalah buku 'Chris Charter' Sara. 

Peh peh sara punya happy senyum sampai pipi aku kata. Menari nari dalam borders tu, dan aku tahan ketawa je. Haha dah jumpa buku dia, apa lagi, buli ah dia cari buku aku. Memang aku fail bab cari² barang ni. Sebab tu kalau barang aku, aku suka kemas sendiri. Biar aku tahu mana letak. Kalau nak cari bukan yang aku simpan memang fail. Haha 

Bukan nak kata apa, tapi berkali kali aku tawaf borders tu cari buku Reclaim Your Heart by Yasmin Mogahed. Entahlah, banyak kali aku cari, tapi once sara cari, sekali lalu je, dia dah jumpa. Lepastu dia jerit "Azyyyyy. Azyyyyyy!", ye sara ye memang borders tu kita je yang ada. Haha akhirnya yeayy jumpa buku yang sekian lama aku cari. Memang pecah tabung ah nak beli buku ni en. Eh eh takde ah. Tapi ni orang kata value of money eh yeke. Aaaahh takkisahlah kan. Yang penting memang happy dapat buku yang dicarilahkan. Eheh


After that, before balik ayung offer baskin robbin. Eheh aku tolak. Hahaha Only Sara yang paham how struggle aku kalau kene makan aiskrim. Eheh so dari aku seksa diri sendiri so better aku tolak lah. Hahahaha 

Then, balik rumah. Get ready nak dinner rumah Uncle Bil. Yeayy jumpa Arees and Areef lagi. Haha dinner sedap. Aunty Anna masak memang sedap. lepastu main, hahaha kay ini kelakar. Arees ajak aku main 'ship' dia, and sara be the monster. Eheh lama aku taklayan kanak kanak macam tu. Hahahaha memang best, taktahu nak describe cemana lah kan.

Okay dah, tu je kot for day two. Lepas tu balik rehatlah, takpayah cerita kot. Haha okay, terus sambung cuti semua and have fun. Byeeeeeee nanti i sambung part iii, banyak lagi nak share ni. Eheh bye


No comments:

Post a Comment