Thursday, December 31, 2015

2015, thankyou.

Alhamdulillah. Rasa macam kejap sangat dah nak habis dah 2015. Rasa macam baru semalam beratur daftar form 5 dekat tc fatimah ((guru kelas aku lah en hehe)), rasa macam baru semalam nangis² sebab stress belajar matriks ((modmath)) dalam kelas  okay dah dah kalau rasa aku ni sampai 50kali rasa pun takhabis. Haha 

Idk korang rasa apa. Tapi, bagi aku 2015 ni tahun paling banyak ajar aku cara hidup. Maklumlah, awal tahun conduct orentasi form one. Well, tanya je form1 semua kenal aku punya. Eheh *perasannya aku*. Paling bermakna sebab peperiksaan yang aku tunggu sekian lama akhirnya sampai jugak. Dan alhamdulillah aku berjaya tamatkan dengan jayanya, diiringi air mata dan gelak tawa. Ewaahh ayat aku. jadi taksalah kalau aku nak rakamkan kenangan manis dengan orang orang yang penting dalam hidup aku sepanjang 2015 kan? So lets.

First of all, mestilah parents i kan. Eheh ayah, En Zulaimy Omar and ibu, Pn Norzubaidah Ahmad. Well ini sumber kekuatan aku. Tanya je ibu bila je aku call 'tanpa air mata' ? Boleh kira guna jari kot. Kalau tak tu memang meleleh jelah sampai kesudah. ((Tapi aku memang jenis jarang call lah. Kalau takde apa apa kadang2 one week pun aku takcall. Hahahaha JANGAN IKUT AKU. TAKBAGUS. Call lah ibu bapa anda sekerap yang boleh. Rebut2 lah dengan form one mwehehehehe)) Ibu, ayah. Terima kasih. Sebab iji memang rasa tahun 2015 lah iji paling mengada ngada. Paling 'manja'. memang Lah jarang balik rumah sbb tak outing, *acah study lerr kat dorm* tapi iji en selalu call suruh hantar makanan. Hehe idk tapi bila study memang lapar. Haha tu yang kadang2 call mengejut mintak tolong belikan mcD and hantar kat smaplabu en. Hehehehehe the moment bila iji start to give up dalam biology, and suddenly ayah came and 'rescue me'. Ewah, haha. Memang taklupa lah ayah 'lecture' iji dekat kantin biology bab 3 en. Before trial sbo. Memang rasa barakah gila bila spm haritu keluar benda tu. Haha taksia sia ayah ajar iji yang memang taktahu apa apa ni. Eheh semua perkara lah, susah nak list, hantar kan phone sbb nak pergi kem arab lepas tu dtg amik balik sbb takbawak phone pergi sekolah. *aku baik, kau takcaya haha* and many more. Haa taklupa ibu masak untuk jamuan kelas iji. Hehehehe loveyou lah ibu ayah. iji dah buat spm dengan penuh usaha, so iji harapkan doa ibu ayah untuk kejayaan iji. InshaaAllah.

Yeay, okay next ayung elyn ecah aqil and anis. lima serangkai, kalau masuk aku enam lah en. Haaa samalah ayat dengan ibu ayah tadi. Haha aku malas pulak nak sweet sweet kat sini. Alah, takpayah sorok lah korang pergi mana waktu aku dekat hostel, sbb ecah guna phone aku nak amik gambar, so memang kantoi laa. Hahahaha tapi aku en sado en, malas lah nak kisah. Ekekeke well be the one yang duduk hostel best korang tahu tak, sebab semuanya korang layan aku. Kan? Takpayah takngaku ler, ayung, elyn, ecah. Ni selalu en amik list barang2 hostel aku yang bak kata ayung :
"Kau cuci lantai ke apa ubat gigi asyik habis je."
Ileks ayung, haha dan banyaklah benda en. terpaksa datang sebab ibu and ayah cannot make it and ikut kerenah aku yang cerewet *sikitlah* dalam beli barang ni. Ecah mungkin ingat,
"Belikan pemadam. Aku nak spm ni. Tapi make sure warna oren. Kalau tak, takpayah beli."
hahahaha sorrylah tapi aku memang macam tu. Dah dah sembang pasal aku apahal. Okay, ayung elyn ecah aqil and anis no worries. Doakan aku dapat result yang terbaik, ada rezeki aku bawak korang jalan2. Okeyy  ((tapi kita boleh cilok duit ayung dulu kot, dia dah nak praktikal ni ehehehehe))

Next is Sara. My dormate, deskmate, classmate, batchmate and so do my soulmate. Ewah, haha ni nantilah kita cerita panjang sebab aku dah janji nak buat entry special pasal kau en, sara. Okay no prob. Tapi for overall, thankyou because you're always there. Dari aku sihat sampai sakit, gastrik, asthma, jatuh pening dan banyak lagi. Only God knows how grateful i am to have a person like you in my life, dear. Thankyou and always love you.

This is my fav part. Teman gaduh tumbuk. Lari lari, rebut rebut makanan. Paling takboleh lupa, Qibb 'denda' aku habiskan makanan. Peh, waktu tu memang takde belas kasihan langsung. 
"Hajii jolii, kau nak nangis ke apa aku kisah. Aku tahu kau habiskan." -Qibb
Memang aku nangis sambil kunyah makanan. Peh, habiskan makanan tu memang penyiksaan paling teruk bagi aku. Hahaha okay, ati dina auw qibb and iela. Tahun ni, kita jarang lepak sama sama kecuali makan everytime lepas balik bermalam kan? Hehe tapi aku nak korang tahu yang korang such a wonderful person i've ever met. Iela yang garang, qibb yang 'cool', ati yang selalu mintak pendapat aku esp kalau dia nak balik bermalam sbb dia taknak rasa bersalah takpergi kelas hari sabtu. Hahahaha auw yang kenyangkan perut kitorang sbb bawakkan rojak hehehe dina kakak sulong yang tegas eheh. Langsung takpernah merungut kalau kene jaga tempat dekat dsb mahupun utp. Waktu bulan puasa, macam mana kita rotate beli dekat bazaar everyday and langsung takberkira duit lebih or kurang. Alhamdulillah and aku doakan kita still contact lah lepas ni. okayy, bak kata ati,
 "Azy, nanti kau jumpa orang yang lebih baik dari kitorang, kau jangan lupakan kitorang." - Ati
Ofkos ati. Sorry kalau aku takmembantu korang banyak this year. Sebab bak kata qibb "Kau asyik belajar je. Mana nak layan kitorang."- Qibb
Aku takmaksud macam tulah. Hehe terus sukses and aku sayang korang. ((AKU TAHU, KALAU QIBB BACA NI DIA MESTI NAK MUNTAH HAHAHAHAHAHA)) Taklupa jugak istifar amira ((jepot)) yang sembang nak datang tengok kitorang sampai kesudah batang hidung pun tadak.

Nampak gambar dekat atas ni? Tengok gambar dah tahu kelas aku berwibawa. Tengok sikit putera yang taktukar baju batik tu,  semua KU and TKU tu *kecuali kb. Apahal sesat? Haha*. Well, kelas yang dulu aku paling tak idam2 kan. Gila kau. Aku memang dari dulu mind set, kelas haitham ni bilik mayat. Hahahahahaha tapi bila dah masuk. All is well. Ewah, alhamdulillah. dekat sini aku belajar banyak perkara. Aku belajar deal with matured and unmatured people. haha matured tu takramai laa. Puteri lah mostly. Takkira lagi ketawa sebab support lawak hambar Ketua Umum aku. Alaahai Izzul Ammar. hehe tapi best lah dengan MT yang ada dalam kelas ni. memang kalau dengan tasnim, hk, aten and mimi memang kitorang (aku, bob, sara) jadi takmatang gila. Haha main ngadu2. Ejek ejek acah manja hahahaha yang paling best, kitorang saling support one another. Contoh? yelah contohnya hari ni mimi nangis tapi esok tu aku pulak  mengamuk, kenapa? Tu takkira support ke? Hahahaha
takde lah. Kiranya semua yang kitorang stress, semua akan bangunkan balik semangat. Takpayahlah, every exam mesti ada yang down and ada yang susah nak bangkit. So itu perlunya classmate kan. Putera mahupun puteri, kitorang je faham apa dilema yang kitorang hadapi. Dengan tanggungjawab nak bawak batch kembali tinggi bukan nak bawak diri sendiri je, tapi kene bawak kawan kawan dari kelas lain. peh. Itu memang aku takboleh lupa. and terima kasih semua. Dari ketua tingkatan hinggalah ahli biasa. Hehehe duduk ict sebab kene halau, kelas nak dijadikan bilik kuarantin en. Apedehal. Okay je. Hehehehe paling penting, iklim belajar dalam 5Ibn Haitham memang tiptop. Walaupun putera selalu bermain, mana ada study. classmate aku ni semua otak gifted ke apa. Hahahaha okay dah, panjang pulak aku cerita pasal 'unbiological siblings' aku ni. Haha

Last but not least, semua batchmates aku. Walaupun kita selalu gaduh kan. Alah, biasalah tu. Takgaduh takbest ah en. walaupun aku cam banyak nangis2 en, hahahaha its okay lah. Terima kasih sebab dah lakarkan banyak warna warni dalam lukisan hidup aku tahun ni. Tahniah sebab kita dah sama sama struggle untuk capai and bawak SMAPLabu naik tinggi kan. Macam macam ragam aku jumpa. Hehe semuapun dah anggap macam kakak, abang and adik2 sendiri. Walaupun cam annoyed tapi itu yang aku rindu sekarang. Haha paling taklupa waktu minggu spm, setiap malam kita order dekat kedai hijau tu. Haaa ni aku berani cakap, kita kalau bab makan kita punya kerjasama memang thorrbaik. Rebut2 plug nak charge dekat bilik study en. Nangis berjemaah lepas paper addmath lagilah kan. Aku kot yang start lepastu semua pun menangis sekali. Thats what we call 'support member'. Hahahahaha okaylah, banyak sangat nak cerita pasal valour ni. Apa apa pun kenangan ni aku simpan and aku rasa kita dah boleh tunggu kad kahwin siapa sampai rumah dulum harharhar hehuu takkisahlah satu batch ke tak en, tashabarnyaa tahu siapa kahwin dulu hahahahaha.
"valour kahwin valour, Reunion batch." -Nisaq Nasir

Akhir sekali, untuk semua yang pernah hadir dalam kamus hidup aku sepanjang 2015 ini. Terima kasih sebab menambah pengalaman hidup aku untuk lebih mematangkan. sorry for all my wrongdoings and may Allah ease our journey throughout 2016.

Azam 2016? susah nak buat azam 2016 sebab  hidup lepas spm ni taktahu lagi mana hala tuju kan. So azam yang common, nak perbaiki diri. Nak jadi lebih baik dan berguna. Lebih sedia untuk mati dan lebih sedia untuk hidup lepas mati. *ohh deepnya* aku nak jadi better muslim. At least aku cukup kuat nak hadap benda2 negatif dekat luar nanti. Well, lepas ni kene survive sendiri. Takde siapa nak halang or tunjuk apa apa unless kita dapat yang betul2 honest nak bawak kita ke arah kebaikan. fuhh *lap peluh

Untuk cita cita aku. Aku harap aku dapat scholar yang terbaik dan bidang yang paling sesuai untuk aku yang masih takde cita cita ni. Yang paling penting, Allah hadirkan rasa minat dan cinta aku pada bidang yang aku nak further nanti sebab bagi aku dengan minat je semua perkara boleh dilakukan. InshaaAllah.

aku mungkin ada azam lain, tapi let me keep myself lah. Hehe thanks for reading and do pray for my success dunya and akhirat okay. Enjoy your life and keep moving forward. Bye

Nota kaki: Bertahanlah. Azy yang bising mana mungkin jadi pendiam. Hehe terus tabah okay. Almost one year and more years to go. InshaaAllah, biidznillah. Lets create our future together okay. Hehuuuu


2 comments: